אמר רבי שמעון בן אלעזר: בבריאת העולם אמר הקב"ה: "הנה טוב מאֹד" (בראשית, פרק א' פסוק ל"א). למה התכוון? – והנה טובה שֵׁינָה. ושואלים: וכי שינה טובה מאוד?! לא כן שנינו: "יין ושינה לרשעים"? ענה להם רבי שמעון בן אלעזר: אלא מתוך שאדם ישן קִמעה, הוא עומד ויָגֵעַ בתורה הרבה.
(על פי בראשית רבה, פרשה ט' סימן ו')
שאלות למחשבה:
מדוע לדעתכם חשב רבי שמעון שהפסוק מבראשית נאמר על השינה דווקא? (רמז: המשפט נאמר עם סיום מעשה הבריאה)
מה משפיע על מה – האם העבודה מובילה למנוחה ולשינה טובה יותר, או שהמנוחה והשינה משפיעות על העבודה?