פרסום
האם קרה לכם פעם שראיתם פרסומת, בטלוויזיה או בעיתון, לחטיף או לצעצוע חדש, ואחר כך ביקשתם מאימא או מאבא לקנות לכם אותו? אם עניתם בחיוב, אתם בחברה טובה. כמעט כולנו מושפעים מפרסומות שאנו רואים או שומעים, בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונים, בשלטי חוצות ואפילו ביומנים שלנו! מטרת הפרסומות היא לגרום לנו לרצות משהו ולקנות אותו. כדי לגרום לנו לכך נוקטים הפרסומאים אמצעים רבים ושונים: לפעמים הם משתמשים במילים מפתות (כמו הנחש בגן עדן) ולפעמים הם מנסים למשוך את העין או לגרות את התיאבון (כמו הפרי העסיסי בגן עדן), לפעמים הם פונים אל הרגש ומנסים לשכנע אותנו שאם רק נקנה את המוצר נצליח בכל תחום בחיים ונהיה מאושרים... אמנם, הפרסומות עוזרות לנו להכיר מוצרים חדשים שעשויים להועיל לנו, אך הן עלולות גם להזיק, למשל, לגרום לנו לרצות דברים שאיננו צריכים באמת. אז מה לעשות? עלינו לנסות להיות צרכנים חכמים: כשאנו מסתכלים בפרסומת (או מאזינים לה) עלינו לזכור שמישהו רוצה מאוד למכור לנו את המוצר, ולכן אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו באמת צריכים אותו. ואם התשובה היא – "לא", לא מתפתים, ולא קונים! טוב, לא אמרנו שזה קל...
|
|