גלים חדשות
כניסה
פרשת השבוע - מגלים ביחד את פרשת השבועלאתר גליםלאתר סנוניתלאתר של תל"יפרשת השבוע - מגלים ביחד את פרשת השבוע
מה פרשה?מה בפרשה? שם הפרשה ונושאפרשת בחוקתיבין אדם לחברו: עַל הַבְטָחוֹת וּפְרָסִים בין אדם לחברו
מילון
דף ראשי ספר ויקרא פרשת בחוקתי בין אדם לחברו בפרשת השבוע רואים עולם
רואים עולם

ללמוד ולעשות

מה דעתכם, האם אפשר ללמד יונה לשחק פינג־פונג?
ב"פ סקינר חשב שכן, ואכן הצליח! סקינר לא היה מאלף חיות בקרקס אלא פסיכולוג מפורסם מאוד שחקר את נושא הלמידה.
באחד הניסויים הראשונים שלו, הכניס סקינר חוּלדה אל תוך תיבה ובה דוושה ומגש מזון. כל פעם שהחולדה לחצה על הדוושה והשתחרר מזון אל המגש. החולדה "תפסה" את הרעיון ולמדה ללחוץ על הדוושה כל פעם שרצתה אוכל. סקינר הבין שהאוכל שימש חיזוק לחולדה, ומכך הסיק שבאמצעות מתן פרסים או בלשונו "חיזוקים", אפשר ללמד חיות וגם בני אדם לעשות פעולות רבות. בשיטה זו הוא גם לימד יונים לשחק פינג־פונג!
רבים הושפעו ממסקנותיו של סקינר, ובמקומות רבים מיישמים את שיטת ה"חיזוקים". לדוגמה, בכמה בתי עסק נוהגים לבחור בכל שנה "עובד מצטיין", לפרסם את שם הזוכה לתלות את תמונתו במקום ציבורי ולפעמים אף נותנים לו תוספת במשכורת. גם בבתי ספר נותנים לפעמים תעודת הוֹכָּרה לתלמידים המצטיינים בתחומים שונים, כדי לעודד את התלמידים להצטיין בלימודים ולהשתתף בפעילות החברתית. יש שגם נותנים עונשים, בהנחה שהעונש יגרום לתלמידים להימנע ממעשים לא־רצויים.
אז מה דעתכם – האם פרסים ועונשים הם דרך נכונה ללמד בני אדם ולהשפיע על התנהגותם? 

 
מבט לפרשה
מדרש
פירושים ומפרשים
קומיקס
רואים עולם
על אודות האתר על אודות האתר קישוריםקומיקסמבט לפרשה הדפסה הדפסה

בראשית | שמות | ויקרא | במדבר | דברים
חיפוש מתקדם | מפת האתר | על אודות האתר | לדף הראשי
תל"י | גלים | סנונית

בסיוע הסוכנות היהודית לארץ ישראל Supported by The Jewish Agency for Israel

החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

© כל הזכויות שמורות, סנונית וקרן תל"י (ראה תנאי שימוש)