גלים חדשות
כניסה
פרשת השבוע - מגלים ביחד את פרשת השבועלאתר גליםלאתר סנוניתלאתר של תל"יפרשת השבוע - מגלים ביחד את פרשת השבוע
מה פרשה?מה בפרשה? שם הפרשה ונושאפרשת בראשיתבין אדם לחברו: קוראים לי... בין אדם לחברו
מילון
דף ראשי ספר בראשית פרשת בראשית בין אדם לחברו בפרשת השבוע רואים עולם
רואים עולם

פרסום

האם קרה לכם פעם שראיתם פרסומת, בטלוויזיה או בעיתון, לחטיף או לצעצוע חדש, ואחר כך ביקשתם מאימא או מאבא לקנות לכם אותו?
אם עניתם בחיוב, אתם בחברה טובה. כמעט כולנו מושפעים מפרסומות שאנו רואים או שומעים, בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונים, בשלטי חוצות ואפילו ביומנים שלנו!
מטרת הפרסומות היא לגרום לנו לרצות משהו ולקנות אותו. כדי לגרום לנו לכך נוקטים הפרסומאים אמצעים רבים ושונים: לפעמים הם משתמשים במילים מפתות (כמו הנחש בגן עדן) ולפעמים הם מנסים למשוך את העין או לגרות את התיאבון (כמו הפרי העסיסי בגן עדן), לפעמים הם פונים אל הרגש ומנסים לשכנע אותנו שאם רק נקנה את המוצר נצליח בכל תחום בחיים ונהיה מאושרים...
אמנם, הפרסומות עוזרות לנו להכיר מוצרים חדשים שעשויים להועיל לנו, אך הן עלולות גם להזיק, למשל, לגרום לנו לרצות דברים שאיננו צריכים באמת.
אז מה לעשות?
עלינו לנסות להיות צרכנים חכמים: כשאנו מסתכלים בפרסומת (או מאזינים לה) עלינו לזכור שמישהו רוצה מאוד למכור לנו את המוצר, ולכן אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו באמת צריכים אותו. ואם התשובה היא – "לא", לא מתפתים, ולא קונים!
טוב, לא אמרנו שזה קל...

 


 
מבט לפרשה
מדרש
פירושים ומפרשים
קומיקס
רואים עולם
על אודות האתר על אודות האתר קישוריםקומיקסמבט לפרשה הדפסה הדפסה

בראשית | שמות | ויקרא | במדבר | דברים
חיפוש מתקדם | מפת האתר | על אודות האתר | לדף הראשי
תל"י | גלים | סנונית

בסיוע הסוכנות היהודית לארץ ישראל Supported by The Jewish Agency for Israel

החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

© כל הזכויות שמורות, סנונית וקרן תל"י (ראה תנאי שימוש)